Пир на весь мир: главные продуктовые выставки России

A feast of feasts: the main food exhibitions in Russia

If you are launching a new food brand to the Russian market, your PR agency in Russia will surely offer you to participate in one or several specialized exhibitions. Today, we will tell you about the main food exhibitions in Russia and what the participation in such events brings to your organization..

WorldFood Moscow

This is one of the largest world-class food exhibitions in our country. Last year, more than 700 manufacturing companies from Russia and the world took part in the exhibition. There are 15 product categories in the WorldFood Moscow. The organizers are particularly proud of Fruits and Vegetables, which is the exclusive and most voluminous section in Russia.

The exhibition offers 64 national sectors. Over 30 thousand guests visit them every year, including buyers from retail chains, representatives of the HoReCa sector, wholesale companies and distributors.

WorldFood Moscow is held in autumn, as a rule, in one of the main Crocourse Expo exhibition centers. The exhibition also hosts the Product of the Year competition.

PIR

PIR Expo has been held in the capital for over 20 years. The exhibition brings together professionals from the restaurant business and manufacturers of food, beverage and restaurant equipment.

Over 200 Russian and foreign companies annually present their products at PIR Expo. The event is divided into four separate exhibitions: for restaurants, hotels, coffee professionals, and franchisees and franchisors. Here you can find the advanced restaurant equipment, restaurant design and equipment solutions, etc.

The business program of PIR Expo includes presentations, seminars, conferences, consultations, as well as culinary master classes.

Over 43 thousand people attended PIR in 2019.

PRODEXPO

Пожалуй, самая крупная международная выставка, экспонирующая продукты питания и напитки, во всей Восточной Европе. Здесь  выставляются производители пищевых продуктов из разных уголков мира. Ассортимент тоже разнообразен: можно найти как традиционные продукты ежедневного потребления, так и изысканные заморские деликатесы. Кроме того на «Продэкспо» представлено органическое и спортивное питание, продукты для здорового образа жизни, а также кошерные и халяльные продукты.

Ассортимент алкогольных напитков на «Продэкспо» тоже впечатляет: он самый большой в России и включает продукцию 30 стран мира.

Часто на «Продэкспо»  происходит презентация новых продуктов и торговых марок. Новинки составляют до 14% всего ассортимента, представленного на этой выставке.

Участие в специализированных выставках – важный шаг при выводе на рынок нового бренда. Здесь у производителя есть возможность заявить о себе сразу на большую аудиторию профессионалов рынка, завязать нужные знакомства, заключить соглашения о поставках. По результативности участие в одной выставке иногда может заменить большую рекламную кампанию и уж точно должно стать ее частью. Если вы планируете выводить на российский рынок новый бренд продуктов питания, обязательно имейте это ввиду!

Natalia Anisimova
Project Manager, PR Formula
PR for foreign brands in Russia